Downs syndrom Norge søker kommunikasjons-rådgiver

Foto: Elin Bernatek

Vi ansetter! Gleden er stor over å kunne utlyse prosjektstillingen som kommunikasjonsrådgiver i Downs syndrom Norge.

Det blir et spennende år for Downs syndrom Norges kommunikasjonsarbeid i 2023, og vi søker en ansatt som kan støtte oss gjennom det viktige kommunikasjonsarbeidet for vår sammenslåtte forening med nytt navn.

Prosjektstillingen er 100% stilling over 12 måneder, med mulighet for forlengelse.

Vil du være med å endre samfunnets holdninger til personer med Downs syndrom?

Vi søker en kommunikasjonsrådgiver som kan presentere våre hjertesaker tydelig og virkningsfullt. Rådgiveren må kunne jobbe både strategisk og operativt.

Arbeidsoppgavene er primært innen kommunikasjon i det interessepolitiske feltet tilknyttet Downs syndrom, mennesker med Downs syndrom og nettverket rundt mennesker med Downs syndrom:   

  • Drive utviklingen av en helhetlig kommunikasjonsstrategi
  • Lede og koordinere arbeidet med oppdatering av organisasjonens nettsider
  • Planlegge og gjennomføre kampanjer til sosiale medier
  • Støtte implementering av ny visuell profil sentralt og lokalt
  • Innholdsproduksjon og interessepolitiske tekster
  • Bidra i forbindelse med søknadsskriving og fundraising-aktiviteter

Du vil jobbe sammen med daglig leder og organisasjonens hovedstyre, og aktive frivillige i organisasjonen.

Har du disse kvalifikasjonene?

Vi tror at du som er perfekt for denne stillingen allerede har jobbet noen år med informasjons- og kommunikasjonsarbeid. Vi tror at du har høyere utdanning, men bred erfaring kan kompensere for dette.

Du har erfaring med hvordan man bruker nettsider og sosiale medier til å nå målsettinger og presentere budskap. Du har for eksempel greie på SEO, og kan gjennomføre endringene som skal til for at vi havner øverst i Google-søket på «Downs syndrom». 

  • Kjennskap til WordPress eller andre nettsideplattformer
  • Erfaring med SEO (search engine optimalization)
  • Dyktig skriftlig, må kunne sjonglere flere ulike sjanger hatter, fra politiske innlegg til hverdagsoppdateringer på Instagram.
  • Kjennskap til Photoshop/Illustrator/Canva/lignende for innholdsproduksjon
  • God samfunnsforståelse
  • Erfaring med kampanjer
  • Kjennskap til analytiske verktøy i forbindelse med sosiale medier
  • Organisasjonserfaring
  • Du kan kommunisere på en måte som appellerer til både øye, hjertet og hodet.
  • Liker du å ta bilder og lage små videoproduksjoner er det et pluss.

Kan du trives hos oss?

Kommunikasjonsrådgiveren blir en del av en sentraladministrasjon på to årsverk, noe som gjør at vi søker deg som liker å jobbe med varierte kommunikasjonssoppgaver over et bredt spekter, og som liker å jobbe i et team hvor hoveddelen av arbeidshverdagen består av selvstendig arbeid.

Mange av oppgavene skal gjøres «for første gang» og vi håper at du blir motivert av å jobbe med dette utgangspunktet, hvor vi sammen jobber for å få mest mulig ut av de ressursene vi har til rådighet.

Organisasjonen har masse frivillig energi og arbeidskraft, og du vil derfor ha mange gode medspillere i din arbeidshverdag.

Hvordan er arbeidshverdagen hos i Downs syndrom Norge?

Administrasjonen i Downs syndrom Norge er en del av det kreative miljøet «SoCentral» ved Sentralen i Oslo, hvor vi både har kontorplasser og er i sosialt fellesskap med andre bærekraftsorganisasjoner.

Kontorfellesskapet «SoCentral» er arbeidsstedet for stillingen, hvor du og daglig leder jobber i samme miljø som andre bedrifter med bærekraftsmål. Her er det mulighet for et større sosialt fellesskap og samarbeid på tvers av organisasjoner. Det arrangeres felles lunsj, frokost, forelesninger, workshops og sosiale aktiviteter.

Du bestemmer selv hvor mye du ønsker å bruke miljøet i Socentral i forbindelse med stillingen for Downs syndrom Norge, allikevel håper vi at du setter pris på potensialet som ligger i å samarbeide med andre på tvers av organisasjoner. Her er det mange andre å sparre med i forbindelse med kommunikasjonsoppgaver.

Vi kan også tilby fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontorordning. Oppstart fra januar 2023, eller så snart som mulig etter dette. Lønn etter avtale.

Ved spørsmål om stillingen er du velkommen til å kontakte daglig leder Ingrid Marvin, tlf 92014567 eller epost ingrid.marvin@nnds.no

Les hele stillingsutlysningen på Finn.no og søk her